Kawan-kawan kakcik

Sabtu, 20 Oktober 2012

Kalau aku boleh menerima...

...orang yang jahatnya syaitan pun geleng kepala, maka jangan persoalkan bila darah dagingku tak mungkin kusingkirkan.

Jangan ungkit tentang kononnya aku tak pernah serik.  Sakit memang sakit, tapi kurasakan masa buatku hanya tinggal sedikit.  Biarlah sesalan tentang kegagalan dulu kupendam diam-diam.  Kalau pun kulaung-laungkan, yang pergi tetap tak akan kembali.  Aku juga akan pergi, lalu aku tak mahu pergi dengan rasa sakit di hati.

Pedih hati ini hanya Allah Yang Maha Mengetahui.  Tapi haruskan kepedihan itu saban masa kutunjukkan? Seolah-olahnya tiada yang lebih terluka dari diriku dan harus pula kupermain-mainkan tentang apa yang orang lain rasa?

Kepada Allah juga kukembalikan rasa hati ini...

10 ulasan:

  1. Soal hati hanya tuhan yg memahami..Semoga terus tabah.

    BalasPadam
  2. redha dgn ujian Allah ini juga boleh meredakan perasaan yg tersakiti...

    BalasPadam
  3. Assalamualaikum,
    Ada masa menelan sendiri itu terlebih baik, akan hilang bersama jasad bila kita dah tak ada.



    BalasPadam
  4. ujian sifatnya mentarbiyah diri untuk jadi TEGUH..
    apa pun sabar dan redha buat sesiapa juga yg sedang dihujani Ujian..

    BalasPadam
  5. segala perasaan kita Allah jua yang memberinya...

    BalasPadam
  6. as salam,

    setiap hati ada lah milik Allah..tabah dan sabar ye kak..take care

    BalasPadam
  7. saya mahu beli ketabahan itu andai mampu :(, caiyok kaka!!

    BalasPadam
  8. assalamualaikum kakchik seroja
    sayunya membaca catatan kakak yang ini.
    membaca catatan akak yangini, mengingatkan peristiwa sayat hati ya, saya pun tak mahu saya pergi dalam keadaan sakit hati. Saat perpisahan kan tiba jua.
    pedih di hati hanya Allah yang tahu, kan kak?

    BalasPadam
  9. ada masanya...menelan rasa lebih baik dari meluah

    BalasPadam

Catatlah apa sahaja asalkan tidak menyinggung sesiapa.

Komen-komen yang tiada kena mengena atau sengaja dilontarkan untuk menyindir, akan kakcik buang. DIMAKLUMKAN JUGA, ADALAH HAK TUAN PUNYA BLOG INI SEPENUHNYA UNTUK MEMBUANG MANA-MANA KOMEN YANG DIRASAKAN TIDAK PERLU ADA ATAU DIBERI RUANG BERLEGAR DI SINI.

Ada pertanyaan dan segan nak letak komen? Sila emel ke : kakcikseroja@gmail.com